Jak Cię widzą tak Cię… kupują
Grafik komputerowy to obecnie jeden z najbardziej pożądanych na rynku zawodów – a wszystko to za sprawą wyższej niż kiedykolwiek popularności stron internetowych. Trudno sobie obecnie wyobrazić przedsiębiorstwo, które nie reklamuje się, bądź przynajmniej nie prowadzi własnej firmowej witryny.
Taka popularność stron internetowych skutkuje oczywiście przesytem rynku i prześciganiem się kolejnych przedsiębiorstw w coraz to bardziej rozbudowane witryny dotyczące ich działalności, prezentujące ofertę i wszelkie informacje związane z branżą. Czy to jednak wystarczy? Biorąc pod uwagę w szczególności fakt, że własna strona internetowa jest inwestycją, na którą nie kazdego przecież od samego początku stać, a z drugiej strony warunkiem rozwoju, który umożliwia przeciez rozwój materialny, powinniśmy skupić się na tych elementach strony internetowej, w które należy inwestować już na samym początku.
Strona internetowa, szczególnie w okresie tak dynamicznego rozwoju tendencji Web 2.0 staje się przede wszystkim platformą wymiany informacji pomiędzy przedsiębiorstwem a jego klientami lub potencjalnymi klientami, a także pomiędzy klientami w płaszczyźnie horyzontalnej. Tym, o co grafik komputerowy musi zadbać w szczególności jest szereg wyróżników wizualnych przedsiębiorstwa stanowiącym o jego corporate identity.
Tożsamość wizualna kreowana przez system kodów związanych z kształtem i kolorystyką logo, logotypów oraz witryny jako całości jest elementem niezbędnym, aby witryna została zapamiętana oraz zdobyła więcej uwagi, niż inne poświęcone podobnej tematyce. Przy tworzeniu strony internetowej, doświadczony grafik komputerowy jest zatem postacią niezbędną. Pamiętajmy, że przy tak zagęszczonym rynku konkurencji sama treść i jakośc usług nie wystarczy, by zbydować wokół siebie społeczność gotową nie tylko korzystać z naszych usług, ale i polecać je dalej, swoim znajomym.
Nic w obecnym czasie nie odnosi takiej skuteczności marketingowe, jak reklama szeptana. Znana prawdą jest, że reklama jednostronna obecnie bardziej kojarzona jest z propagandą i wzbudza coraz mniejsze zaufanie społeczne, dlatego tak ważne jest zadbanie o corporate identity, które przyciągnie uwagę oraz atrakcyjność, która spowoduje, że internauci będą pomiedzy sobą wymieniać pozytywne skojarzenia związane z naszą marką. To własnie z takich, a nie innych powodów właśnie grafik komputerowy jest osobą, której działania własciwie rozstrzygają o powodzeniu internetowego przedsięwzięcia.
Weźmy pod uwagę fakt, że wiekszość internautów nie jest zaznajomionych z jezykami programowania, czy skryptami, dzięki którym witryna działa w określony sposób – większość z nich to laicy, którzy nie dostrzegając kunsztu programistycznego skupiają się na tym, co mogą zobaczyć, na środowisku internetowych przestrzeni i jakości wizualnej. Grafik komputerowy musi wziąć pod uwagę również to, kim konkretnie sa odwiedzający daną witrynę i to do nich dopasować styl, w jakim tworzy przeznaczony dla nich ekosystem.