Czy możesz pozwolić sobie na nieinwestowanie we własną stronę WWW
Współcześnie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiegokolwiek biznesu bez odpowiadającej mu witryny internetowej ilustrującej jego działania oraz dostarczającej podstawowych informacji o jednostkach, zarządzie oraz ofercie. W szczególnosci dotyczy to dopiero co startującego przedsiębiorstwa, które musi wyrobić sobie markę zwracając uwagę klienteli i będąc w stanie wywrzeć na oglądających na tyle korzystne wrażenie, że zechcą skorzystać z usług właśnie tej, a nie innej firmy.
Posiadanie własnej strony stało się zatem marketingową koniecznością – ale, na co warto zwrócić uwagę, przy tak ogromnej popularności witryn internetowych i po wzięciu pod uwage faktu, że obecnie niemalże każde przedsiębiorstwo i podmiot gospodarczy mają swoje miejsce w Internecie, konkurencja jest większa niż kiedykolwiek. Jaką więc rolę odgrywać tu będzie grafik komputerowy?
Grafik komputerowy musi zadbać o wszystko to, co decyduje, że strona przyciąga uwagę, jest na tyle interesująca w porównaniu do witryn o podobnej tematyce, że internauta właśnie na niej spędzi więcej czasu niż na innych i że to ta właśnie strona zostanie przez niego zapamiętana. Wśród mnogości serwisów dotyczących określonej tematyki i w obliczu standaryzacji usług to, co decyduje
o wyborze tej a nie innej firmy często jest bardzo powierzchowne i oparte jedynie na wrażeniu, jakie dana witryna wywarła na oglądającym. Ekonomia uwagi to zatem pole, na którym grafik komputerowy może zyskać najwięcej.
Rozpoczynający swoją dzialałność przedsiębiorca najczęściej nie dysponuje środkami, które umożliwiaja osiągnięcie perfekcji i najwyższej jakości na każdej możliwej płaszyczźnie – to zrozumiałe, jednak aby móc w niedługim czasie takie możliwości zdobyć, trzeba zainwestować w to, co na pewno przyniesie korzyść. W tym wypadku mówimy o szacie graficznej strony. Doświadczony grafik komputerowy wie, jaki design najbardziej pasuje do określonej tematyki, oraz jaka grafika będzie najlepiej współgrać z wybranymi przez nas rozwiązaniami.
Oczywiście najlepiej byłoby zainwestować w moduł CMS czyli system zarządzania treścią, dzięki któremu strefa grafiki strony jest oddzielona od części merytorycznej, co umożliwia użytkownikowi strony samodzielną edycję treści. Dzięki CMS grafik komputerowy może skonstruować szatę graficzną niezależną od treści lub w bardzo dużym stopniu niezależną od zawartości strony.
Najważniejszym wnioskiem, jaki powinien płynąć z tego artykułu jest to, że nie warto oszczędzać na elementach, które w sposób bezpośredni i kluczowy wpływają na rozwój naszego przedsiębiorstwa, na rozwój firmy i przyrost klientów, które to z kolei sa niezbędne do pozyskiwania funduszy na dalszy rozwój. Grafik komputerowy to osoba, bez której rozwój jakiegokolwiek przedsiębiorstwa w sferze Internetu jest niemozliwy. Poprawnie działających stron w Internecie jest bez liku, jednak tych, które mają wyraziste corporate identity i które faktycznie wyróżniają się na tle pozostałych jest niewiele – i w tym własnie tkwi szansa każdego młodego przedsiębiorcy.